راهنمای خرید سنگ پشت تلویزیون

سنگ تی وی وال

دیوار پشت تلویزیون در دکوراسیون مدرن، اهمیت بسیاری دارد و ایجاد تغییرات کوچک در آن می‌تواند تحول قابل توجهی در دکوراسیون منزل شما ایجاد کند. برخلاف قدیم که دیوار پشت تلویزیون همرنگ سایر دیوارهای خانه بود، این روزها از گزینه‌های مختلفی نظیر کناف، کاغذ دیواری و سنگ برای تزئین آن استفاده می‌شود. طراحی دیوار پشت تلوزیون با سنگ اسلب، ایده جالبی است که به این زودی از مد نمی‌افتد.

مزایای استفاده از سنگ برای پشت تلویزیون

شما می‌توانید برای دیوار پشت تلویزیون از متریال مختلفی استفاده کنید اما سنگ‌های طبیعی (علی رغم قیمت بالاتر) بهترین گزینه برای این منظور هستند. مهم ترین مزایای استفاده از سنگ در پشت تلویزیون نسبت به سایر متریال شامل موارد زیر است.

  • تنوع رنگ و طرح
  • تنوع سایزبندی
  • امکان نورپردازی و لایتنینگ
  • تطابق بالا با سایر عناصر دکوراسیون
  • زیبایی طبیعی و خیره کننده
  • استحکام بالا
  • تکراری نشدن دکوراسیون به دلیل رنگ و طرح منحصربفرد سنگ‌های طبیعی
  • دوام طولانی

کدام یک برای سنگ پشت تلویزیون بهتر است: اسلب یا تایل؟

همانطور که می‌دانید سنگ‌های ساختمانی به دو شکل اسلب و تایل برش داده می‌شوند. سنگ تایل در ابعاد کوچکتر برش می‌خورد و در سایزهای مختلف قابل سفارش است. همچنین ضخامت کمتری نسبت به اسلب دارد.

در مقابل سنگ اسلب به سنگی گفته می‌شود که با ابعاد بزرگتر (معمولا ابعاد بیشتر از ۱۲۰×۲۲۰) برش داده می‌شود و ضخامت بیشتری نسبت به تایل دارد.

برای دیوار پشت تلویزیون عموما از سنگ‌های تایل استفاده نمی‌شود زیرا سنگ‌های اسلب برای دکوراسیون قسمت‌هایی که نمای بیشتری دارند، گزینه مناسب‌تری هستند. در واقع استفاده از انواع سنگ اسلب برای پشت تلویزیون باعث ایجاد فضایی یکپارچه و شیک برای قرارگیری تلویزیون خواهد شد.

راهنمای خرید سنگ پشت تلویزیون

برای آنکه بهترین سنگ پشت تلویزیون را انتخاب نمایید، لازم است به چند ویژگی مهم در هنگام خرید سنگ توجه کنید.

  • نوع سنگ اسلب: اسلب مرمر، اسلب مرمریت و …
  • ابعاد سنگ: برای دیوارهای کوچک از یک سنگ اسلب و برای فضاهای بزرگتر از سنگ اسلب به صورت بوک مچ
  • کیفیت و نوع فراوری
  • نوع فضای کاربری: ساختمان مسکونی، تجاری یا اداری
  • تم رنگی فضا؛ به منظور انتخاب رنگ و طرح سنگ
  • میزان بودجه: مقایسه قیمت سنگ‌ها با بودجه‌ مدنظر
  • نحوه نصب: میزان سهولت نصب
  • بافت سطح سنگ: براق، مات، سند بلاست و …
  • محل خرید
  • خرید مستقیم یا با واسطه

سنگ‌های مناسب برای پشت تلویزیون

شما می‌توانید با توجه به سلیقه، سبک دکوراسیون و تم فضای کاربری‌تان از انواع سنگ اسلب در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف برای دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید. در ادامه به معرفی چند نمونه از بهترین سنگ‌های اسلب برای پشت تلویزیون می‌پردازیم.

سنگ پشت تلویزیون مرمر

سنگ مرمر برای پشت تلویزیون

مرمر، یک سنگ لوکس، مستحکم، بسیار زیبا و البته گران قیمت برای پشت تلویزیون است. قابلیت عبور نور از سنگ مرمر، ترکیب بی نظیری از نور و سنگ ایجاد می‌کند و جلوه‌‌ای خاص به دکوراسیون شما می‌بخشد. برای مشاهده رنگ بندی سنگ مرمر روی لینک درج شده کلیک کنید.

سنگ اسلب پشت تلویزیون مرمریت

سنگ مرمریت برای پشت تلویزیون

مرمریت، یکی دیگر از سنگ‌های پرطرفدار برای پشت تلویزیون است. مرمریت در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی موجود است و شما می‌توانید از سنگ مرمریت با زمینه تیره یا روشن استفاده کنید. قیمت سنگ مرمریت نسبت به مرمر مناسب‌تر است. با این حال مرمیت نسبتا شکننده است و به همین خاطر برای جلوگیری از ترک خوردگی و شکستگی معمولا در پشت اسلب مرمریت از توری و اپوکسی استفاده می‌شود.

برای مشاهده رنگ بندی سنگ مرمریت روی لینک درج شده کلیک نمایید.

سنگ کریستال (چینی) برای پشت تلویزیون

سنگ‌های کریستال دارای تم رنگی سفید و مشکی و رگه‌هایی به رنگ نوک مدادی هستند. سنگ‌های کریستال نسبت به مرمریت از استحکام، مقاومت و قیمت بالاتری برخوردارند.. این سنگ‌ها به علت براقیت و ساب مناسب، قابلیت انعکاس نور و طرح‌های بوک مچ و فورمچ به یک گزینه رایج برای پشت تلویزیون تبدیل شده‌اند.

سنگ اسلب تراورتن برای پشت تلویزیون

سنگ تراورتن دارای طرح‌های موج دار و بی موج است و معمولا رنگ گرمی دارد. این سنگ با وجود مقاومت بالا از وزن سبکی برخوردار است و غالبا برای فضاهای مسکونی کاربرد کمتری دارد. اسلب تراورتن غالبا برای دیوار پشت تلویزیون و نمایشگرهای بزرگ در ساختمان‌های تجاری و تالارها به کار می‌رود.

برای مشاهده رنگ بندی سنگ تراورتن روی لینک درج شده کلیک نمایید.

سنگ اسلب گرانیت برای پشت تلویزیون

گرانیت در برابر فشار و سایش بسیار مقاوم است بنابراین در هنگام حمل و نقل و نصب پشت تلویزیون خش نمی‌افتد. با این حال گرانیت وزن زیادی دارد و به علت سنگینی، نصب آن آسان نیست. به طور کلی گرانیت قیمت بالایی دارد و به اندازه سایر سنگ‌های مناسب برای پشت تلویزیون، زیبا و جذاب نیست و به همین خاطر استفاده از آن برای پشت تلویزیون چندان توصیه نمی‌شود؛ مگر گرانیت‌های خارجی مانند گرانیت برزیلی و یا دیکلیکاتوس که زیبایی بیشتری نسبت به گرانیت‌های داخلی دارند.

برای مشاهده رنگ بندی سنگ گرانیت روی لینک درج شده کلیک کنید.

سنگ اسلب تراونیکس برای پشت تلویزیون

سنگ تراونیکس از ترکیب دو سنگ مرمر و تراورتن تشکیل شده است و ترکیبی از ویژگی‌های هر دو را دارد؛ مانند تراورتن دارای طرح‌های موج دار و بی موج است و همانند مرمر نور را از خود عبور می‌دهد. با نورپردازی در پشت قالب‌های بوک مچ تراونیکس می‌توانید زیبایی خیره‌ کننده‌ای در فضای پشت تلویزیون ایجاد کنید.

نکته!

شما با استفاده از عکس‌های اسکن شده از سنگ‌های گوناگون توسط دستگاه اسلب اسکنر آیوا می‌توانید 3D رندر بگیرید و قبل از نصب و انتخاب قطعی، سنگ مد نظر خود را در فضای خود مشاهده نمایید. این قابلیت به معماران داخلی و مشتریان در امر انتخاب نوع سنگ، طرح و رنگ سنگ کمک بسیار شایانی میکند.

حرف آخر

استفاده از سنگ اسلب برای تزئین دیوار پشت تلویزیون، یک ایده خلاقانه است که هیچ وقت تکراری نمی‌شوند. تنوع بالای رنگ و طرح سنگ‌های طبیعی می‌تواند پاسخگوی تمام سلیقه‌ها و نیازهای کاربری باشد. شما می‌توانید با توجه به متراژ فضا و تم رنگی محیط از سنگ‌های طبیعی با زمینه روشن یا تیره، طرح دار یا بدون طرح، براق یا مات و … استفاده کنید. نصب سنگ پشت تلویزیون باید توسط نصاب ماهر انجام شود تا بدون صدمه به سنگ، اتصال ایمن و محکمی بین سنگ و دیوار برقرار شود.

عکس استاندارد

در دستگاه اسکنر آیوا برای عکس برداری، از دوربین های کالیبر شده استفاده شده که باعث می شود عکس سنگ با رنگ واقعی آن در شرایط استاندارد کاملا برابر باشد.
با توجه به اینکه احتمال تغییر شرایط نور دستگاه در دراز مدت وجود دارد، اسکنر در ابتدای روز وضعیت نور دستگاه را چک می کند تا در صورت نیاز نسبت به تغییر ال-ای-دی ها اقدام گردد. بدین صورت اسکنر آیوا همیشه رنگ واقعی سنگ را اسکن می کند و اگر یک سنگ توسط دو اسکنر آیوا اسکن شود، عکس آن ها کاملا یکسان خواهد بود.

Standard
|

Standard —